DIESEL

Diesel е италианска компания за дрехи, основана от Ренцо Росо през 1978 г. Компанията е най-известна със своята колекция от дънки, а нейните линии и аксесоари за облекла са насочени към младия потребител. Росо основава „Дизел“ с намерението да създаде модна къща, която да бъде лидер и да създаде своя собствена ниша в индустрията. Огромният успех на компанията през първите 20 години се приписва на бившия креативен директор на Wilbert Das през 1988 г. Първоначално Das е бил нает за проектиране на мъжката колекция, но бързо се е издигнал до редиците на главните дизайнери в Diesel. Той става креативен директор през 1993 г.

Визията на Das управлява модела на компанията и международните маркетингови стратегии в продължение на почти 20 години. През това време Diesel стартира няколко линии: Diesel Black Gold (ежедневни луксозни дрехи), Diesel Kid, очила, бельо, чанти, аксесоари и парфюми. Продуктите се предлагат на пазара чрез 5000 търговски обекта по целия свят, включително 300 магазина с марка Diesel. Das напуска компанията през 2009 г., а сегашният креативен директор на марката е Bruno Collin.

Компанията е известна с иновативния си подход към маркетинга. Смята се, че това е първата фирма, която продава своите дрехи чрез видеоигри.

Първият аромат на Diesel, унисекс аромат, известен просто като Diesel, стартира през 1996 г. в партньорство с Marbert. Diesel пусна няколко популярни аромата с Marbert преди да подпише с L'Oreal през 2006 г. Дизеловите аромати са насочени към пазара на младите потребители, подобно на техните други продукти. Те са забележителни заради необичайната опаковка, която прилича на такива нестандартни артикули като юмрук. Brave) и промишлена бутилка спрей (зелената серия).

Компанията Diesel има 42 парфюма. Най-ранният модел е създаден през 1996 г., а най-новият е от 2018 г.